Förberedelser inför Högskoleprovet

I år blir det den tredje gången jag gör Högskoleprovet. Eftersom jag vill bli veterinär är det viktigt att jag får ett så högt resultat som möjligt. Därför har jag tränat som en tok de senaste månaderna och förhoppningen är att höja mig till 1,9.

Kan tipsa om lite sidor jag har använt mig av:

studera.nu - Högskoleverkets portal i samarbete med VHS och Sveriges högskolor
Högskoleprovguidens forum - här kan du få hjälp med gamla provuppgifter och diskutera provet i allmänhet
ordprov.se - här kan du träna inför Högskoleprovets orddel
provtips.com - här finns gamla högskoleprov från våren 2000 och framåt, samt allmän information och tips

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0