ICA - "Mina varor" ur miljömässig synvinkel

Hej och hå. Nu har jag fått Mina varor från ICA för första gången och jag blev verkligen positivt överraskad när öppnade kuvertet. De testar nu att skicka ut erbjudanden till sina stamkunder (som har ICA-kort) som är personligt anpassade.

Förut har jag gått och irriterat mig på att man alltid får så dåliga erbjudanden. Rabatter i all ära men de har huvudsakligen gällt halvfabrikat och oftast har man varit tvungen att köpa två stycken av samma vara för att få rabatten. Nu får jag istället
20% rabatt på ett köp av saker som jag faktiskt brukar handla och även om det inte bara är mina vanligaste inköp, blev jag så glad för tre av mina åtta erbjudanden gällde ekologiska varor. Det enda "färdiggjorda" jag fick rabatt på var senap, resten var helfabrikat.

En av de saker folk ofta ifrågasätter när de överväger att handla ekologiskt är det faktum att det många gånger är dyrare. Men med de här rabatterna känns det som att ICA har tagit ett steg i rätt riktning för de gör det lättare för mig som konsument att köpa hälsosam och miljövänlig mat.

Jag ger tummen upp för ICAs nya projekt och hoppas att nästa rabattblad ser lika bra ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0