Ny vecka - nya uppdateringar (43)

Helgen försvann i ett nafs! Nu kommer sista spurtveckan inför Högskoleprovet och det kommer att bli en hektisk vecka. Varje dag är uppbokad med jobb eller skola och under de få lediga timmar som finns blir det slutgiltig innötning av ord och NOG-uppgifter.

Min förra veckas plan att träna mycket inför Högskoleprovet gick relativt bra, men man hoppas ju ofta att man ska hinna med mer än vad man gör. Har inte gjort mer än några få DTK-prov men jag har nog bockat av i alla fall 5-6 NOG-prov. NOG är verkligen min svagaste del och det har gått sådär på övningsproven (har varit en hel del slarvfel). Jag hoppas dock att jag kommer kunna fokusera totalt och skärpa mig när det väl gäller på provdagen.

Den här veckan är det ORD, ORD, ORD som gäller.

Eftersom Högskoleprovet kommer att ta upp mycket tid den här veckan kommer jag att skriva så korta inlägg som möjligt här på bloggen. Därför tänkte jag nöja mig med att lägga ut något bra tips och dessa kommer nog att gälla antingen miljön eller hälsan eftersom det är några av de saker jag försöker rikta in min blogg på.

Sen vill jag passa på att dela med mig av en idé jag fick för någon vecka sedan, som gäller en tredje inriktning. Eftersom jag själv är ett vuxet barn till en alkoholist vill jag gärna använda min blogg som ett sätt för andra i samma sits att finna igenkännande och uppmuntran. Därför funderar jag på att göra en temavecka framöver gällande detta ämne. Jag ska utveckla idén lite, så återkommer jag med mer info nästa måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0