Ny vecka - nya uppdateringar (44)

Igår blev det inget skrivande. Livet fick sig en oväntad vändning och då blir inget som man har tänkt sig, men nog om det.

Kan glatt meddela att jag höjde mig på Högskoleprovet i lördags, från 96 poäng till 101! Så nu är det bara att vänta och se hur normeringen blir, men jag hoppas, hoppas, hoppas att det räcker till 1.8! Resultatet kommer om ca fyra veckor, så det är bara att hålla tummarna.
Från och med nu tänker jag strunta i allt som har med Högskoleprovet att göra och satsa på biologin och kemin som jag läser in för att ha behörighet till Veterinärprogrammet. Men den här veckan är det lov och jag ska bara ta det lugnt och försöka ta vara på mina lediga dagar.

Håller på och filar på idén jag har om en temavecka i ämnet anhörig till alkoholist. Vill inte bara kasta ur mig vad som helst, så för att det ska bli så bra som möjligt tänkte jag vänta ytterliggare en vecka eller två med att lägga ut någonting.

Idag känns det som en riktig höstdag och jag känner att det är en perfekt dag att låna en riktigt bra och uppmuntrande bok. Jag blir så påverkad av vädret, avskyr verkligen när det är grått och trist! För alla som känner likadant och behöver komma bort lite från verkligheten kan jag tipsa om en bok som heter Alkemisten av Paulo Coelho. Det är en bok som passar alla drömmare och jag befann mig i ett grymt lyckorus efter att ha läst den. Själv har jag fått upp ögonen för en annan bok av samme författare, Pilgrimsresan. Behöver lite motivation just nu känner jag och hans böcker brukar fylla den funktionen.

Annars är ju att gå på bio ett annat bra alternativ och till alla er som fortfarande inte har sett Mamma Mia, gör det! Jag har gått och nynnat på ABBA-låtar i två veckor nu och det smyger sig alltid fram ett leende när jag tänker på den. För några veckor sedan fick jag också äran att gå på en förhandsvisning av en kommande film som heter Happy Go Lucky. Den har premiär i Sverige i slutet av november, så det är ett annat tips på en riktigt feelgood-film.

 
                                                                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0